Spreidzit: de perfecte oefening om je vrouwelijke energie te laten stromen.
Lees hieronder waarom.


Een paar weken geleden voelde ik ineens een enorme behoefte aan deze spreidzit houding. Nu weet ik dat als ik een urge voel om ineens iets te doen, dat het belangrijk is om me daaraan over te geven.

Ik realiseerde me ook dat dit als jong meisje mijn favoriete stretchpositie was en dat dit me heel soepel afging. Ha, ha, in tegenstelling tot nu.
Mede door een hardnekkige hamstringblessure een paar jaar geleden was deze houding erbij ingeschoten en voerde ik hem niet meer uit zo makkelijk uit als ik zou willen en het was nu tijd om daar iets aan te veranderen.

Omdat deze houding zo duidelijk aan mijn bewustzijn klopte, besloot ik eens op te zoeken wat B.K.S. Iyengar hierover in zijn boek Light op Yoga te zeggen heeft.
En deze zin bleef me bij: 'It is a boon for women.' Het is een zegen voor vrouwen.

Dit vond ik zo mooi. Precies terwijl ik bezig ben met vrouwenenergie (hier lees je meer daarover) en het mijn pad is om vrouwen bewust te maken van hun vrouwelijke en krachtige energie wil mijn lichaam in deze houding.
Het voelt heerlijk om deze houding weer veelvuldig aan te nemen. Met name mijn onderrug profiteert hier ook van door toename van flexibiliteit in die regio. (Hier vind je nog een fijne en eenvoudige stretch voor je rug, die je ook prima op een stoel kunt doen op kantoor.)
Het doet me ook denken aan mezelf als jong meisje en dat is always good, houdt je geest jong.

Hieronder de voordelen van deze heup openende zittende vooroverbuiging (Upavistha Konasana/Wide Angle seated forward bend):
•stretcht de hamstrings (achterzijde bovenbenen)
•stretcht de binnenzijde van de bovenbenen
•optimaliseert de bloedcirculatie in het hele bekkengebied en houdt dit gebied gezond
•reguleert en controleert de menstruatie en stimuleert de eierstokken
•zoals bij alle vooroverbuigingen: je opent de achterzijde van je lichaam
•kalmeert je zenuwsysteem
•stimuleert je brein tot positief denken

Tips bij de uitvoering:
•maak je spreidzit niet te groot, zeker wanneer deze regio nog niet heel flexibel is
•eventueel kun je ervoor kiezen om met je billen hoger te gaan zitten, bijvoorbeeld op een gevouwen handdoek of laag yogakussen, dit voorkomt het bollen van je onderrug
•denk aan het verlengen van je wervelkolom en niet aan het kromtrekken ervan (is ook een groot verschil met de zittende backstretch bij Pilates). Je beweging komt dus vanuit de heupen, waarbij je naar voren reikt en niet vanuit de rug door je neus naar de vloer te willen brengen
•laat je ademhaling je helpen: adem rustig in door je neus en uit door je neus, waarbij je op een inademing verlengt en op de uitademing ontspanning toelaat.

Geniet van deze oefening!


Wil je ook meer energie en je vrouwelijke kracht vergroten?
Maak dan direct een coachingsafspraak via info@trippleshape.nl

We love to see you at TrippleShape!

www.trippleshape.nl 

Durf jezelf te zijn!
• Persoonlijke Energie Coaching
• BarreWorkout Nederland
• Chi Flow workout
• Energieke Interieur Styling


TrippleShape combineert verschillende diensten die ervoor zorgen dat jij leert om energie over te houden.

We laten je bewegen:
BarreWorkout en Chi Flow workout

We helpen je om jezelf te durven zijn, te voelen en te laten zien:
Persoonlijke Energie Coaching

En we helpen je om van je huis een thuis te maken
•Energieke Interieur Styling


TrippleShape is er voor jou!

Reviews TrippleShape Energy Coach, Trainer & Docent

 Leoni Janssen, Marketing- en Communicatiestrateeg - Personal Coach & Trainingstraject
Ik heb Gladys leren kennen als een personal coach/trainer die verantwoordelijkheid neemt voor degene die ze begeleidt zonder dat ze verantwoordelijkheid wegneemt bij haar coachee. Ze definieert haar vertrekpunt en weet waar ze naartoe werkt zowel met haar eigen onderneming als die van de mensen die ze begeleid. Ze maakt indruk met haar intelligentie, feitenkennis en tomeloze energie. Maar haar allergrootste talent is wel het feilloos aanvoelen van situaties en mensen waarmee ze invloed uitoefent en zaken gedaan krijgt. Dat met een flinke dosis natuurlijk optimisme en humor maakt haar een geweldige mentor.


 Helena Westerhout – Deelnemer TrippleShape lessen
“Ik vind jou een lerares zoals ik die altijd voor alles zou willen: warm, motiverend, enthousiast, grappig en serieus tegelijk. Je maakt een groep van mensen, verbindt. Bij jou voel ik me veilig omdat ik jouw gedegen kennis en ervaring en totale beheersing voel. Je bent gastvrij en met je humor maak je de zwaarste momenten licht. Het mooie is dat je daarnaast ook nog diepgang hebt.....”


  Judith Webber - Pure Human- Training Presentatietechnieken
Gladys heeft mij geholpen met podium-training. Ik heb in haar een perfecte leermeester gevonden, door haar achtergrond in beweging, expressie (in de breedste zin van het woord) en lesgeven heeft ze mij door zelf diverse vormen van beweging & zang te laten ervaren, veel power gegeven om mezelf (nog) meer te laten horen & zien op het podium. Gladys is warm, gestructureerd en laat je je eigen grenzen overbruggen. Ik kan haar van harte aanbevelen als coach & trainer."

 Linda Reindertsen – Deelnemer BodyShape lessen
“Je hebt een aanstekelijke sprankeling in je ogen! Je bent energiek en danst en beweegt met passie, maar aan de andere kant straal je rust uit. Je bent professioneel en goed in je vak. Je lessen zijn echt een feestje! Je krijgt vanzelf een lach op je gezicht en die lach gaat er niet meer af. Aan het einde van een les bij jou voelde ik me herboren en ging ik met nieuwe energie en een big smile naar huis.”